Heiloo, Nederland

Prachtige stad Santiago de Compostela en dagtrip Finistere

23 juni 2017 - Heiloo, Nederland

We hebben hier heerlijk de tijd om bij te komen en de stad te bekijken. De fietsen en bagage worden geregeld vanuit het hotel Mexico waar we de laatste 5 dagen verblijven! Een dagtrip naar Finistere (einde van de wereld ) daar plaatsen we nog de mooiste foto's op ons reislog om nog even mee te genieten!

We ontmoeten Co en Marcel nog de laatste avond op donderdag en toasten op een geweldige Pelgrimsreis om nooit te vergeten! Buen Camino!

1. Christine van Campenhout:
    24 juni 2017
    Jelle en Marijke , proficiat , jullie waren een deeltje van onze Camino, we vonden het fantastisch om jullie te mogen ontmoeten. Het ga jullie goed. Buen Camino.
  2. Clemens en mariet:
    25 juni 2017
    Dat hebben jullie goed gedaan.
    Gefeliciteerd hoor.
  3. Theo:
    17 september 2017
    Marijke en Jelle,
    Tijdens het zoeken op het Internet naar informatie over het fietsen met een e-bike naar Santiago de Compostela kwam ik op jullie blog terecht met een mooi verslag van jullie fiets tocht.
    Zo te lezen hebben jullie deze fietstocht zonder veel grote problemen gemaakt met behulp van jullie Flyers en met een groot doorzettingsvermogen, anders lukt het met alleen een ebike ook niet.
    ik heb toch een paar vragen, hoe sterk / vermogen hebben jullie accu's ? Waren deze accu's sterk genoeg voor een dag traject van circa 70 km. Of werd er onderweg bij geladen ? Hadden jullie reserve accu's ?
    Was het op de overnachting plaatsen altijd mogelijk om je fiets binnen te zetten en de accu op te laden ?

Ik ben voor mij zelf aan het bekijken of ik met mijn Kalkhoff ook deze reis kan maken. Mijn accu is 17 amp. En meer dan 600 watt.
    vandaar dat ik jullie info heel erg op prijs zal stellen.

Er is op Internet veel te lezen op deze reis met een fiets maar zeer weinig inhoudelijke informatie over de reis met een ebike.
    hartelijke groeten,
    Theo.
  4. Marijke en Jelle:
    18 september 2017
    Hallo Theo , leuk dat je zo enthousiast reageert op ons reislog! Ja wij vonden het geweldig om te doen en onze accu's zijn 36 volt en we hebben geen reserve batterij meegenomen. Je kunt overal je batterij opladen onderweg, ga lekker ergens stoppen om wat te eten of te drinken en vraag direct even of je je batterij even mag opladen in het plaatselijke café of restaurantje! Dan kun je weer verder en wij deden per dag ongeveer 50 a 60
    Km want dan kun je ook veel beleven en stoppen onderweg! Meemaken van leuke dingen en mensen ontmoeten dat is
    De Camino, niet de prestatie om zoveel
    Mogelijk kilometers per dag te rijden, niet onze opzet in ieder geval! Slapen konden er
    Overal wij zijn niet alleen in de refuges geweest maar in pensions en hotelletjes of B&B bij mensen thuis, super en niet
    duur! Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar wij hebben wel bijv in de
    Pyreneeën de eerste 3
    Nachten wel van te voren geboekt omdat er in de bergen niet veel slaapplaats is en waar we zijn begonnen in san Jean pied de
    Port. Wij hebben onze fietsen daarheen laten vervoeren door firma Soetens! Als je
    Nog meer info wilt dan kan ik je Camino Comfort van harte aanbevelen deze organisatie kan je ook alles vertellen en helpen en ze
    Verkopen online hele
    Makkelijke spulletjes voor
    Onderweg en geven veel tips! Heel veel succes en niet twijfelen gewoon doen! Groetjes Marijke en Jelle

V
    Voren
  5. Theo:
    Marijke en Jelle,

Hartelijk dank voor de info.
    Als alles doorgaat zou dat in 2019 moeten plaatsvinden, maar het is van een aantal factoren afhankelijk.
    Groetjes Theo
  6. Marijke en Jelle:
    We hopen zeker
    Voor je dat dit gaat lukken dan in 2019!
    Lieve groet Marijke en Jelle