Heiloo, Nederland

Galicië is prachtig een geweldig mooie route door Keltische tijden en historie

17 juni 2017 - Heiloo, Nederland

16 juni 2017:

Vandaag vroeg op want lange rit voor de boeg en omdat het zo warm is moet je de ochtend pakken. Helaas moesten we nog even wachten want de eigenaar van ons hostal begon om 07.30 uur. Dan eerst maar kopje koffie bij de plaatselijke bar die al open is. Dan de stad uit en richting Villa Franca en O cebreiro vandaag en kijken hoever we komen. Het is alweer erg warm en we stoppen in Villa Franca voor koffie en broodje en ontmoeten Rob een leuke vent die je dan zomaar ergens ontmoet en een gesprek mee krijgt en dan zie je elkaar weer terug en is er direct weer leuk contact! Dan door en wordt de natuur steeds mooier maar de tocht steeds zwaarder. Prachtige bergen en valleien en diepe dalen en hoge viaducten en een goede weg om te rijden met de fiets! De lopers zien we elke keer ook hun pad vervolgen je weet dan; we fietsen  goed en je roept de hele dag door; Buen Camino, dit wordt door iedereen zeer gewaardeerd! Op de weg komen we ook een Nederlander tegen die even naast zijn fiets loopt en direct daarbij liep ook iemand te zwoegen en die niet meer kon fietsen omdat herheel steil was en de energie uit het lijf is! Een man uit  Columbia en hij vroeg please have you water! Direct helpen natuurlijk en we hadden onderweg heerlijk kersen gekocht dus midden op de weg stonden we met elkaar te praten en weer allemaal bij te komen! Zo mooi dat je dan ziet dat je daar toch weer energie van krijgt als mensen je helpen en moed in praten en ook begrijpen wat je doormaakt! Torn door en naar het prachtige plaatsje O Cebreiro en daar gegeten en rondgewandeld, een oude historische Keltische plek met grote historie en wereld erfgoed geworden. Torn weer door en we hadden geen keuze want j kon er niet slapen en we wilde toch graag de hele pas over dan hadden we het de volgende dag maar weer makkelijker en s avonds rijden is lekker want dan is het niet zo warm! Dus kom op daar gaan we! Zo zeg wat een schitterende natuur het is ontroerend mooi en als je daar zo rijdt met zijn tweetjes dan heb je de hele wereld voor je alleen! Dan de hoogste pas bereikt en het mooie St Jacobs standbeeld bewonderd en uiteraard op de foto! De pas gaat nog iets hoger en dan naar beneden en dat is best eng en oppassen want je gaat zo hard, je moet echt goed uitkijken en steeds remmen! Poehhhhh, concentratie en goed op de weg kijken een steentje of tak kan fataal zijn en kom je ten val! We blijven altijd goed bij elkaar want als het fout zou gaan moet de ander die al beneden is weer helemaal naar boven! Alles ging we kwamen in het plaatsje

Tricastela aan waar we een heerlijk hotelletje hadden omdat ze ons in O Ceibreto hadden geholpen met zoeken en bellen want alles was erg vol! Heerlijk met open armen ontvangen, fietsen binnen en heerlijk douchen dat is echt geweldig dan! Lekker wat gegeten en gedronken en voldaan naar bed! Ko en Marcel zitten vlakbij ons en die gaan nu in 2 dagen N Santiago fietsen en zijn dan 5 weken op pad geweest en ze g het ook geweldig gehad! Dus volgende week zien we elkaar!

17 juni Mijn zusje Marga 65 jaar geworden vandaag dus even gebeld! We zijn gaan fietsen tot Portomarin en daar gestopt! Het is niet meer verantwoord om door te fietsen  vinden we, het is tussen de 36 en 38 Gr en we zouden nog 25 km Nasr het is hier erg leuk en we hebben een leuke slaapplaats! Morgen weer vroeg op en dan de laatste 100 km! Spannend en we gaan nog van elke km genieten want niet het doel is je reis maar de weg er naar toe! Even geen foto's want dat duurt heel lang dus kijk evt op FB en ik zal ze er later opzetten! Wel te rusten, heerlijk koel op de kamer dus moet lukken! Wekker gezet en VAMOS!

1. Janny:
    18 juni 2017
    Mooi hoor Marijke allemaal. Lekker genieten en doe Krelis de groeten!! PW en Janny
  2. Rene:
    Vamos......, Sombrero....!
    En Gosé, wat zit er vandaag in jullie mandje....?

Goede reis weer Marijke en Jelle op deze zondagmorgen, doe voorzichtig, handjes bij de remmen... En tot later met de groetjes en een dikke zoen, Rene XX.
  3. Ton de Haan:
    18 juni 2017
    Ik blijf het geweldig vinden jullie reisverhaal. Nog maar 100 km ,lijkt een klein stukje, jullie weten wel beter. Veel sterkte en fietsplezier.
  4. Joke:
    18 juni 2017
    Ik kan de sfeer bijna ....' Ruiken' !
    Dat gaat van de bloemen en kruiden langs de weg en tot aan het zweet op je rug !
    Heerlijk!
    Dat wordt een pittige zondag...!!
    Genieten en afzien !
    En vanavond dik tevreden
  5. IJda Keijzer:
    18 juni 2017
    Ga nog lekker genieten van de laatste kilometers,want het blijft tenslotte een ervaring die je nooit meer vergeet.