Op Pelgrimspad in Frankrijk

9 oktober 2021 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

7 oktober vertrokken naar Frankrijk via Luxemburg en Nancy.
1ste nacht geslapen in piepklein plaatsje Tilleux vlakbij Nancy in chambre d’hote bij aardige mensen thuis met leuk hondje die lekker speelde met Sunny. Alkes keurig netjes, zelfs de slippertjes stonden klaar!

2de dag,

Na heerlijk ontbijt verder naar Le Puy en Velay, hadden niet via Epinal moeten gaan en jammer als we een andere route hadden genomen dan hadden we ook via Peter en Cindy kunnen gaan en langs Ron, stom maar door alle drukte op ons pad niet goed voorbereid, nou ja misschien op terug reis!
Lange rit via Lyon en file aankomst Le Puy en Velay en hotel Ibis in centrum.

Gegeten en naar bed, lange rit!

3de dag

Vandaag in stad alles bekeken en de kathedraal bezichtigd, we zagen ineens dat we hier al een keer zijn geweest! Zal best al 15 jaar terug zijn!

prachtige stad waar de GR65 langs gaat of wel de St.Jacobus Camino naar Santiago de Compostela. Koffie gedronken en markt over, alles gezien en naar Maria beeld geklommen. Mooi uitzicht

Dan een prachtige ontmoeting met Nicole uit Deventer, een pelgrim en ze vind het heerlijk ons te ontmoeten en ze was erg verdrietig op dat moment dus prachtig om elkaar te helpen en gewoon naar elkaar te luisteren ook al ben je vreemden van elkaar! Een kopje munt thee en een fijn gesprek en voor haar een Bon Camino!

wij de stad door terug naar hotel en daar gegeten en lekker vroeg naar bed!

morgen ook stukje van de GR65 lopen als een pelgrim, weer even dat gevoel!

Ultreia!

4de dag  start in Le Puy en Velay en de route gereden naarConques en in diverse dorpjes gelopen en kapel bezocht en door naar Conques en geslapen bij François en met pelgrims gegeten. s Avonds naar kathedraal gegaan en prachtig orgel concert meegemaakt en verlichte deur in Lumière show,

5 de dag na ontbijt dorpje bekeken en op weg naar Rocomadoer. Daar ook stadje bekeken en naar boven gegaan met lift. Door naar Saint Cinq Lapopie en daar geen slaapplaats gevonden dus zoeken en toch maar door naar Cahors. 25 km verderop en bij KFC gegeten
Nog een nachtje bijgeboekt ( ik ontbijt eten op kamer)  en Test gedaan bij pharmacie E 25,00 Daar in Ibis hotel geslapen en gegeten in restaurant Bordeaux.

6 de dag ontbijt bij de boulangerie t.o. Ibis. en besloten om naar zuidkust Frankrijk te gaan richting Perpignan naar Coullioure en Aries sur Mer. Prachtige kust maar vandaag veel wind. Geen hotel echt aan zee kunnen vinden dus toch maar weer naar ibis hotel!
naar de haven gelopen en wat gedronken en met auto naar Collioure om wat te eten  maar geen parkeer plek dus maar wat gehaald en op kamer opgegeten  niet echt de zonde waard!

nu heerlijk in bed en op laat de wind maar lekker waaien!

truste