Vandaag afscheid Brienzersee en op weg naar Weg der Schweiz en Bauen

24 september 2020 - Soest, Nederland

Afscheid genomen van de camping en weer vrienden voor het leven gemaakt! Wat een lieve vrouw die Barbara en haar man ook, we zijn 5 nachtjes geweest en weer leuk om verder te reizen! Daar hebben we tenslotte een camper voor!

Langs Brienz lekkere broodjes gehaald en de beer voor zoon Mike afgegeven bij receptie camping, het is goed zo!

Toen door naar Flüeli-Ranft,

ligt aan het begin van het Grote Melchdal in het kanton Obwalden en is tot ver over de grens bekend vanwege de heilige Niklaus von Flüe. Zowel het geboorte- als het woonhuis van Broeder Klaus, zoals hij zichzelf als kluizenaar noemde, staan hier. Zijn kluizenaarscel in de Ranftkloof is een van de belangrijkste pelgrimsplaatsen van Zwitserland. Hier woonde Broeder Klaus de laatste 19 jaar van zijn leven als gewaardeerd politiek adviseur en geestelijke.

Misschien ooit wel eens van jullie gehoord maar wist niet dat dit daar was, een verassing ik had gewoon eerst maar een plaats ingegeven!

Kleine picknick gedaan en gekeken en ik de pelgrims weg gelopen naar de begraafplaats van Broeder Klaus maar ben niet verder gegaan dan kerkje en gebedje gedaan🙏🏽

Geen foto’s ervan want had de Sony mee dus voeg ik die nog in!

Toen door naar Bauen omringd door prachtige bergen en het meer en daar aan water Sunny laten zwemmen, water heeft goeie temperatuur dus ik ook pootje baaien!

Jelle zit in bushokje met AUEN ipv BAUEN want hij heeft best last van zijn knie maar ja, insmeren en pijnstillers is het enige redmiddel en niet te veel lopen!
Niet gezocht naar huis maar we konden begrijpen dat het een lekkere klim was en dan 5x met al dat gepack!

Toen door naar Sisikon en daar camping Bucheli gevonden waar we vanacht blijven en we het geschnetseltes gaan maken met lekker saus en room en champignons en kip stukjes! Heerlijk!

Nu komt echt het slechte weer, we staan pal aan het meer en het stort van de regen!

Dus maar lekker aan het verslag stukje chocola erbij en Jelle leest, Sunny kan nog niet naar buiten dus verplicht in het gangpad bij ons!

Wat is het allemaal mooi hier, dank u lieve Heer, dat we dit mee mogen maken en Broeder Klaus, laat ons ook maar nederig zijn!     Nou lekker slapen straks 😴😴😴😴