Vandaag Jungfrau, Interlaken en Beatenberg

20 september 2020 - Soest, Nederland

20 september zondag ochtend,

Na lekkere broodjes die we op camping hadden besteld ( maar lang niet zo lekker als de semmel die we van Rufer hadden) gingen we op de fiets op weg naar Interlaken! Stralend mooi weer en we hebben er zin in! De eerste stop was toch even bij “camping Schurmatte”, en ik heb daar symbolisch een toost gebracht op alles wat ooit was, die goeie ouwe tijd, nou die tijd krijgt van mij mooie zegen na! Met het flesje wijn van pastor Helsloot roep ik nog een keer hard; Prost Prost Kameraad en het is goed zo!

Dan bij Tschannen gestopt en Jelle uitgenodigd voor een kopje koffie en taartje maar omdat we net de broodjes op hebben wordt het gedeelde vreugd en dat begreep de serveerster wel want ze gaf 2 kabel und ein messcher dazu! Dus toch twee tortel duiven bij de Bistro! Ik hoorde dat oude Herr Tschannen er nog steeds boven woont dus even aangebeld en Tschannen junior kwam op balkon en vertelde dat ouders met een weekje naar Italie zijn! Ik heb de groeten over laten brengen! Vond hij erg leuk en zou dat doen!

Toen nog lang Hans Peter en Margarit maar ook niet thuis!
Toen door naar Interlaken en voorbij de Harder Kulm zo als vanouds, de wegen zijn veranderd maar voor de rest nog steeds een prachtige mondaine stad!

En toen zagen we de Jungfrau en haar Joch en toen kreeg ik weer tranen, wat mooi en in de zon, wat een cadeautje!

mooie foto’s gemaakt en zelfs mijn goeie Sony Nex mee maar pech batterij leeg, dus proberen met telefoontje! Zo mooi en prachtig met de hanggliders!

genieten en lekker broodjes op bankje gegeten, net zo gezellig!

Sunny rent op het gras en graaft wat af, niet geïnteresseerd in die Junge frau!

toen het idee om naar liuglibrughli te fietsen! Straks schrijf ik het beter! De Beatenberg op, gaat makkelijk met onze fietsen maar eenmaal een paar bochten omhoog gemaakt en het verkeer wat behoorlijk hard de berg op rijdt, moesten we toch maar terug gaan, goeie zet bleek later!

fietsen bij station neergezet en met de bus helemaal naar boven en daar lekker Rugenbrau gedronken!

Toen  met bus terug en even aan de chauffeur gevraagd om bij Lueglibrughli te stoppen zodat ik even een foto kon maken, dat deed hij graag zei hij!

Terug in Interlaken gegeten bij Restaurant Weisses Kreuz nu Pizzeria en Jelle een halve 4 seizoenen en een halve Hawaï en ik spaghetti Carbonara.

Buiten goot het in ene van de lucht en ja wat moet je dan, nou gewoon fietsen en maar blij zijn dat het zo een prachtige zonnige dag is geweest en alles weer netjes gesopt is voor morgen!

Sunny nog uitgelaten en op commando Aub Sunny ga poepie doen, wat ze deed! Drijfnat naar de camper waar Jelle al bezig was met de luifel die door vele water Ingestort was, lesje kamperen, altijd luifel scheef, kan water weglopen, maar handig als Jelle is repareert hij het morgen! Met uilen die roepen in het bos eindigen we deze prachtige zonnige dag!

ps we zagen een Rolex horloge van 43.100 fr, was nog niet verkocht maar er lopen wel wat “dure” toeristen dus wie weet!

James Bond doet de groeten aan zwager Jan!

en de Migros was dicht dus geen Halbe Huhne!

Ook in jou opgezochte schuh geschaft geweest maar ze hadden de sloffen niet, nou ik denk dat we op van Haaren moeten wachten!