4 oktober Dierendag, Xavi gedoopt en wij via Hasliberg naar Grindelwald en Lauterbrunnen

5 oktober 2020 - Soest, Nederland

Even kaarsje opgestoken in kapelletje en langs de prachtige Vierwaltstattersee En Beckenried als kleine koffie und kuchen stop op weg naar Berner Oberland maar eerst de prachtige tocht van 9 km op de Hasli berg omringd door alle bergen met sneeuw en de grote Wetterhorn als middelpunt! GEWELDIG!!! Prachtig weer, strak blauwe lucht, een prachtige toegift von Oben!

Gelachen bij het Wetterhorn hotel want dure gasten rijden weg en het bakje wat ze op het dak hadden gezet was vergeten en viel eraf, dat zag Jelle en er zat een geweldig lekker gebakje in met marsepein, nou in Zwitserland toch zo goed voor 7 Franken!
En ik had een mooi souveniertje gekocht een VW busje met Zwitserland erop als koelkast magneet en een zakje Maltesers als sentiment van hoe toch alles begon en aan Jelle gegeven omdat hij dit toch maar allemaal met die zere knie rijdt en mij en hij uiteraard ook naar al die mooie plaatsen brengt! We vinden het maar stoer van onze pa dat hij dit ook allemaal heeft gedaan met mam en zn meiden! Hij hield ook van avontuur!

Grindelwald blijft prachtig! Omringd door al die “grote jongens” in de sneeuw en de gletchers die trouwens aanzienlijk minder worden! De natuur heeft ook pijn en moeite om te overleven in deze tijd!

camping gezocht maar bleek moeizaam en ver van alles en een zo hoog met kleine bochten weg dat we maar terug gingen en ik het plan opperde om dan toch maar naar Lauterbrunnen te gaan ook al had je daar eerder schaduw!😜

de prachtige 5 sterren camping Jungfrau werd het en zelf in de douche heb je vloer verwarming en een speciale hondendouche!

we staan am fluss en het water brult naar beneden en dat gaat maar door en van het geluid van dit water moet Je wel steeds plassen, maar ach een zeikerdje blijf ik denk! Dus heerlijk geslapen en morgen gezond weer op tussen al die natuurlijke energieen!

truste

ps even een schot voor de boeg;  denk er even over na hoeveel wij hebben betaald voor die 2 poulet met pomnes en twee bier!