Baden Baden, Täuffelen Ursula en Burgdorf

14 september 2020 - Soest, Nederland

Vroeg opgestaan, mooi weer en op camperplek bij Baden Baden. Alles opgeruimd, broodje gemaakt met thee en op weg naar Täuffelen waar Ursula Oberli woont! Suprise en we hopen dat ze het leuk vindt! Langs mondaine Casino en autobaan op. Bij Raststatte Bad Bellingen koffie gekocht en getankt( 20 km voor Zwitserse grens) en 1 euro in speelautomaat met grijper gedaan en zag een schaapie en zei tegen Sunny; die ga ik voor je winnen! Ja hoor hij hing eraan en ook nog een ander groot pluchen beest met blauw broekje, die wordt voor Ursula als ze oma is! Wat een geluk, maakte mij erg blij!

Grensovergang geen probleem en Yes weer in die Schweiz. Emo momentje en fijn gevoel. Täuffelen mooie plaats aan Bielersee, daar aan iemand gevraagd die bij de gemeente werkt met oranje overall aan ( bleek Daniël te zijn) en die wees ons de weg voor koffie (bij een Altersheim) en ik vroeg of hij Ursula Obetli kende! Krim probleem, hij pakte telefoon en had haar aan de lijn! Hallo, mit wie? Dus ik zei ja JIJ MOET NIET IN JOU BROEK POEPEN! Marijke!!!!! Ze was er binnen een halfuur! Wat een leuk weerzien en wat een verhalen, mooi, verdrietig, ontroerend, die we nog niet wisten en leuke herinneringen!

Na paar uur pas weg en camping aan het meer werd moeilijk met camper zoeken en terug! Stop, we gaan naar Burgdorf, beter en nog maar 3 kwartier! In Burgdorf staat mooi kasteel op de berg en de camping is echt in het bos en te bereiken over een smalle brug van 2.7 m wat een toestand nou weer, jelle vond het maar niets! Nou spiegels in en navigeren maar! Ging goed, prachtige en gezellige camping Nederlanders naast ons die direct hielpen met verloop stekker en we besluiten 2 nachtjes te blijven, morgen geen rit met camper! Op bezoek bij Mario van Flyer en Herzroute!
Sunny uitgelaten en tosti gegeten met koffie! Wat een mooie dag en wat fijn Ursula zo gelukkig te zien!💋🇨🇭Proost proost kameraad!