Vandaag een kleine fietstocht langs de fluss de Emme

18 september 2020 - Soest, Nederland

Vandaag lekker brotchen besteld bij de camping winkel, maar die smaken niet zo lekker als de broodjes bij bakker Rufer in Ringgenberg, waar we altijd zakken vol van haalden voor ook de anderen. Dan de lekkere worst aufschnitt  bij de slager en hagelslag en kaas, een rijk ontbijt!
de camping is klein maar erg mooi gelegen, alleen de weg er naar toe is wat moeilijk op het laatst over een brug waar de camper net aan door kan zo smal!

vandaag fietsen langs de Emme en naar Landhaus SchloB en kleine picknick gedaan bij mooi huis wat we tegenkwamen, wat een prachtige geraniums hebben ze hier toch!

Bij de boerin onderweg eieren gekocht 6 voor 3,60 maar dan wel kakelvers! Ik vroeg nog lachend: ist Gold da Darin? Maar ze begreep dat uiteraard niet!
prachtig weer en op terug weg Mario van Flyer gebeld, fiets was klaar!

Dan in het kort; fiets kreeg nieuwe motor, we nog trinkgeld gegeven maar Jelle merkte direct dat er wat haperde, INNOVATIE!!!?

Terug gegaan maar ja Mario wist het ook niet meer, zat toevallig een oprichter van de Herzroute en baas van Flyer en die hoorde het hele verhaal! Ik vertelde nog dat we ook een artikel over Santiago de Compostela hebben geschreven en ik dit ook voor de Herzroute zou doen maar dat dit zo niet gaat lukken!

Morgen gaan we terug met de fiets want het geeft geen veilig gevoel als je ondersteuning hapert bij stijging want dat is gevaarlijk, misschien kon Mario een andere motor weer bestellen maar dat duurt weer langer en we willen naar de bergen!

hier op de camping een lief stel uit Zwitserland, hij komt oorspronkelijk uit Heemstede met een prachtige zekf gemaakte Camper waar je wel mee naar het einde van de wereld kan rijden maar hij krijgt in april een grote tumor in z’n hoofd en vecht nu voor zijn leven!

Ze hadden alles verkocht en wonen nu op de camping en hebben weer in Burgdorf een huis gehuurd. Of we even konden oppassen want zijn lieve vrouw moest even weg,  hij vond het heerlijk dat we even uiteraard op afstand bij hem zaten!

zijn vrouw is de hele dag liefdevol met hem bezig, hij is pas 66!

Daarna even naar de kerk er zou summen zijn ipv zingen maar ik was een dag te vroeg en nu ging het het plaatselijk koor oefenen met zangles dus heb ik maar even mee gedaan achter in de kerk, ze zingen What a wonderful world!

dus daar sluiten we de dag maar mee af!

Want zo is het!

ps ik heb nog in de douche de spray met jasmijn geur gebruikt, dacht er ook aan maar nee helaas die is het ook niet!